czwartek, 4 grudnia 2014

Świąteczna kartka - tutorial


Witam!
 
 
 
Pomysł na kartkę "namiotową" nie jest mój - zapożyczyłam go od Imaginaris i minimalnie zmodyfikowałam. Bardzo mi się ten patent spodobał i chętnie się podzielę sposobem na wykonanie tego rodzaju kartki w myśl zasady, że "jak się dzieli, to się mnoży".
 
 
Najpierw prezentacja, a w dalszej części postu przedstawię kilka zdjęć obrazujących postęp czynności przy wykonywaniu kartki namiotowej.
 
 
Moja dzisiejsza inspiracja z udziałem materiałów dostępnych w naszym sklepie:
 
 
 
 
 
 

 

 
 
Wykorzystałam free digi stempel od ...nie pamiętam czyj - może ktoś rozpozna? Ściągnęłam w zeszłym roku i nie zapisałam autora.
 
Do wykonania kartki namiotowej potrzebny jest jeden arkusz papieru wizytówkowego formatu A4, który stanowił będzie bazę kartki.
Papiery dekoracyjne oraz dodatki - wg własnego gustu i potrzeby.
 
 
Wykrojnik - najprostszy okrągły lub taki, który najbardziej pasuje do Waszego projektu
 
Poniżej na  zdjęciu pokazany jest szablon kartki kwadratowej o wymiarach 12 cm x 12 cm. Taki rozmiar sobie wymyśliłam i okazał się właściwy, a kartka wygląda zgrabnie. Po sklejeniu i udekorowaniu kartka bez problemu mieści się w standardowej kwadratowej kopercie.
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by zrobić kartkę w innym kształcie.
 
Jeżeli nie macie w domu papieru wizytówkowego możecie wykorzystać zwykłą bazę kwadratową, której brzegi połączyć można fragmentem drugiej bazy lub kawałkiem innego papieru w stosownym kolorze. W tym przypadku do motywu łączącego doliczamy 1,5 cm dodatkowo na drugą zakładkę.
 
Istotna uwaga dla początkujących:  jeżeli planujesz bogatą dekorację kartki w 3D -  ZAWSZE obetnij standardową bazę o
0,5 cm z każdej strony. Jest to istotne ze względu na to, by wielowarstwowa  gotowa kartka mieściła się swobodnie w kopercie.
 
 
Na zdjęciu pokazane są wymiary kartki i miejsca bigowania. Oczywiście można wymiary dostosować do własnych potrzeb.
 
Kolejność wykonywania czynności:
 
1. Wycinamy bazę kartki.
 
2. Przyklejamy papier scrapowy na stronie zewnętrznej i wewnętrznej kartki.
 
3. Umieszczamy we właściwym miejscu wykrojnik i wycinamy. Pamiętajmy aby umieścić wykrojnik bliżej górnej krawędzi.
Jeżeli nie posiadamy wykrojnika - rysujemy cyrklem koło i wycinamy nożykiem. Jeżeli nie wyjdzie nam to równo, możemy brzegi udekorować brokatem lub mikrokulkami na kleju Magik .
 
4. Bigujemy zaznaczone miejsca.
 
5. Przytwierdzamy  WSZYSTKIE  zaplanowane wcześniej dekoracje. Jeżeli chcesz spotęgować wrażenie trójwymiarowości kartki, możesz umocować dodatkowe dekoracje (np. tekturkę) na wewnętrznym "schodku" - czyli na czwartej z kolei części kartki.
 
6. Dopiero po zakończeniu wszystkich tych czynności sklejamy na zakładkę front kartki od spodu z ostatnią zagiętą częścią.
 
Do dzieła !


Po zakończeniu pracy robimy fotki, podziwiamy dzieło
i konstatujemy, jakie to jesteśmy zdolne!
 
Zachęcam do korzystania z firmowych papierów. Spoglądam na moją kartkę i stwierdzam, że papier nr 1 zielony ciemny z kolekcji SUMMER   jest w odcieniu idealnie komponującym się z typowo bożonarodzeniową czerwienią.
Równie ciekawie komponuje się   nr 3 malinowy fuksjowy  z  nr 4 turkusowym.
 
 
Życzę przyjemnej pracy i przypływu weny!
 
Efekty własnej kreatywności przy udziale produktów  firmowych Paper Passion  linkujcie na  Fansite.
Do wygrania rabat w firmowym sklepie.
 
 
 
Dziękuję za uwagę i zapraszam na kolejny czwartek.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


2 komentarze:

  1. Bardzo fajny pomysł, a stempel to przypadkiem nie jest Alice Creation?

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna - świetny kursik, dziękujemy :)

    OdpowiedzUsuń